„V čítacích programoch so psami v knižniciach je dôležité rozlišovať medzi odbornými a neodbornými poskytovateľmi.
Odborníci vedia, ako zapojiť psa tak, aby pomáhal mládeži s problémami učenia/čítania.
Niektorí ľudia prichádzajú s ponukou týchto „čítacích programov so psom“ a ponúkajú len zábavu, čo nemusí mať priamy vzťah k čítaniu, knižniciam a knihám.
Zábava má svoje miesto, ale v programe „čítanie so psom“ by nemala byť jediným cieľom, pretože by to mohlo odviesť pozornosť od úlohy, ktorá je pre psa a dieťa, ktoré sa snaží čítať, menej prospešná.
Preto je dôležné pozorne vyberať medzi rôznymi „canisterapeutmi“ v knižniciach, ktorí sa zapájajú do čítacích programov, aby sme mohli zabezpečiť, že programy budú skutočne prispievať k rozvoju čitateľských zručností detí.“