Využitie robotiky a umelej inteligencie vo vzdelávaní
Kúpu robota podporila Nadácia Via Pribina, za ktorou stoja spoločnosti rýchlostnej cesty R1 Via Pribina, medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami, plus severný obchvat Banská Bystrica. ĎAKUJEME!
Predstavovanie robotiky deťom už od útleho veku môže vzbudiť ich zvedavosť, kreativitu a zručnosť v zaobchádzaní s technológiami, čo pozitívne ovplyvní ich vnímanie robotov. Priame skúsenosti s robotmi, či už prostredníctvom vzdelávacích súprav, programovania alebo interaktívnych prezentácií, odhalia potenciál tejto technológie a ukážu, ako môže pomáhať riešiť problémy reálneho sveta. Tieto skúsenosti deťom ukážu, že roboty sú nástrojmi na spoluprácu, nie na súťaž, čím sa znižuje strach z toho, že by roboty mohli niekoho nahradiť alebo ohroziť.
🤖✨ Pridajte sa k nám a objavujte Buddyho: Robota, ktorý revolučne mení podporu pre deti (nielen) s autizmom! ✨🤖
PRÍTAŽLIVÝ SOCIÁLNY KAMARÁT
„Sociálne na úrovni interakcií sme mohli pozorovať, že deti boli skutočne priťahované k robotovi, pretože niektoré z nich dokonca žiadali o účasť, hoci neboli neprihlásené do skupiny. Prišli spontánne objavovať, nebáli sa“.
Spolupráca s organizáciou Človek v ohrození Prešov, ktorej programy sociálnej integrácie pomáhajú ľuďom ohrozeným sociálnym vylúčením. Aktivita s Buddym prebiehala pod vedením Mateja Gimeru, ktorý vedie technologický krúžok.
Spolupráca s organizáciou Človek v ohrození Prešov
Spolupráca s organizáciou Človek v ohrození Prešov
deti z MŠ a ŽS Krásna Lúka okres Prešov, testujú sociálneho a emocionálneho robota, poháňaného GenAI
ROBOT versus TABLET
„Výhodou oproti tabletom je, že dochádza k skutočnej interakcii s robotom, ktorý hovorí a hýbe hlavou. Pre deti, ktoré potrebujú veľa vizuálnych stimulov, je robot naozaj zaujímavý“.
Študenti gymnázia Opatovská cesta Košice počas technologického krúžku
Deti zo ŽS Krásna Lúka v interakcii s robotom
Čo má Buddy navyše oproti tabletu?
Spolupráca s organizáciou Človek v ohrození Prešov
Spolupráca s organizáciou Človek v ohrození Prešov
Spolupráca s organizáciou Človek v ohrození Prešov
Spolupráca s organizáciou Človek v ohrození Prešov
Spolupráca s organizáciou Človek v ohrození Prešov, ktorej programy sociálnej integrácie pomáhajú ľuďom ohrozeným sociálnym vylúčením. Aktivita s Buddym prebieha pod vedením Mateja Gimeru, ktorý vedie technologický krúžok.
Spolupráca s organizáciou Človek v ohrození Prešov, ktorej programy sociálnej integrácie pomáhajú ľuďom ohrozeným sociálnym vylúčením. Aktivita s Buddym prebieha pod vedením Mateja Gimeru, ktorý vedie technologický krúžok.
Spolupráca s organizáciou Človek v ohrození Prešov, ktorej programy sociálnej integrácie pomáhajú ľuďom ohrozeným sociálnym vylúčením. Aktivita s Buddym prebieha pod vedením Mateja Gimeru, ktorý vedie technologický krúžok.
Spolupráca s organizáciou Človek v ohrození Prešov
Spolupráca s organizáciou Človek v ohrození Prešov.
Spolupráca s organizáciou Človek v ohrození Prešov
Dokument „Aktivity Buddy Lab“ obsahuje rozsiahly výber aktivít, ktoré sú navrhnuté na vzdelávacie využitie robota Buddy. Každá aktivita má jasne definované pedagogické ciele a pokrýva rôzne oblasti. Pre lepšiu prehľadnosť je možné tieto oblasti rozdeliť do nasledujúcich skupín:
Základy robotiky a programovania: Aktivity, ako napríklad „Čo je robot?“ alebo „Buddy Lab,“ poskytujú deťom úvod do robotiky a základov programovania, čím ich motivujú chápať, ako funguje technológia.
Navigácia a pohyb: Pri hre „Buddy Aventurier“ sa deti učia plánovať trasu pre Buddyho, vyhýbať sa prekážkam a dosiahnuť cieľ. Tento druh cvičení podporuje priestorové myslenie a zručnosti plánovania.
Veda a kognitívne rozdiely medzi človekom a robotom: Témy ako „Porozumenie prenosu informácií“ alebo „Rozdiely medzi robotom a človekom“ slúžia na lepšie pochopenie technologických princípov a etických otázok v robotike.
Tvorba a choreografia: Aktivita „Komponovanie choreografie s Buddym“ učí deti vytvárať pohybové sekvencie, čo je vhodné pre rozvoj tvorivosti a jemnej motoriky.
Jazyk a fonetika: Buddy môže pomáhať pri výučbe správnej výslovnosti a fonetiky prostredníctvom rôznych zábavných hier a cvičení, ktoré sa zameriavajú na jazykové schopnosti.
Geografia a orientácia: V aktivitách ako „Buddy a geografické prekážky“ sa deti učia, ako sa orientovať pomocou geografických údajov a priestorových znakov.
Poezia a literatúra: Buddy vie recitovať básne a dramatizovať texty, čím deti približuje k literatúre a podporuje záujem o literárne texty.
Interakcie a sociálne väzby: Prostredníctvom hry „Buddy a sociálne interakcie“ sa deti učia základným spoločenským interakciám, kde Buddy reaguje na rôzne podnety, ako sú „pozdrav“ alebo „ďakujem,“ čo rozvíja ich sociálne zručnosti.
Tieto aktivity sú navrhnuté tak, aby podporili učenie sa zábavnou formou a zároveň pomáhali rozvíjať technické, kreatívne a sociálne schopnosti detí.