Zvieratá a ľudia navzájom
Občianske združenie
Prekonávanie bariér: Využitie robotiky na zlepšenie emočného a sociálneho učenia vo vzdelávaní od materských škôl po stredné školy
Testujeme, čo všetko dokáže Buddy a ako môže obohatiť nielen vzdelávanie, ale aj ďalšie pomáhahúce profesie a služby pre ľudí na Slovensku!
➡️ #BuddyLab: Naučte deti programovať a kódovať jednoducho a hravo.
➡️ #TeleBuddy: Vzdelávanie a podpora na diaľku pre školy aj zdravotné a sociálne služby, ideálne pre dištančné učenie a prácu.
➡️ #VittaBuddy: V spolupráci s Vittascience prináša jednoduchý úvod do programovania a kreatívnych projektov, ktoré učitelia môžu ľahko integrovať do vyučovania.
➡️ Aplikácie pre deti so špeciálnymi potrebami: Buddy ponúka nástroje ako #BuddyEmoi a #CarteBlanche, ktoré podporujú sociálnu komunikáciu a rozpoznávanie emócií, ideálne aj pre terapeutické využitie.
➡️ #Spark: S nástrojmi od Intuitive Robots môžu deti a dospelí vytvárať vlastné interaktívne projekty a obsah.
➡️ Generatívna AI: S pomocou AI ako #ChatGPT môže Buddy pomáhať nielen s učením, ale aj poskytovať odpovede a podporu v rôznych oblastiach, napríklad pri komunikácii so seniormi alebo ako doplnok pod dohľadom odborníka v oblasti zdravotnej starostlivosti.
➡️ Pokročilé programovanie s Buddy SDK: Vďaka SDK pre Android a Javu môžu študenti a profesionáli rozvíjať svoje technické zručnosti.
➡️ Emocionálna AI a TTS pre slovenčinu: Buddy môže rozprávať po slovensky a pritom vyjadrovať emócie ako radosť, hnev či prekvapenie cez výrazy tváre a LED efekty, čo zlepšuje komunikáciu a rozpoznávanie emócií – ideálne aj pre terapeutickú a asistenčnú prácu.
Buddy je dizajnovaný ako multifunkčný emocionálny spoločník sústredený na vytváranie empatie a interaktivity s používateľmi. Výraznými črtami tohto robota sú jeho veľké, iskrivé oči a priateľská usmievavá tvár, ktoré mu umožňujú vyjadriť široké spektrum emócií. Tento robot reaguje na rôzne interakcie s používateľmi, napríklad môže byť šťastný, keď vás uvidí, alebo mrzutý, ak dostatočne nevenujete pozornosť jeho potrebám. Buddy tiež ponúka komplexné služby ako asistencia, vzdelávanie a zábava, pričom dokáže prispôsobiť svoje reakcie a funkcie na základe momentálnej situácie alebo nálady.
Okrem svojich emocionálnych a sociálnych schopností, Buddy funguje ako otvorená a škálovateľná platforma, ktorá je vybavená vývojovými nástrojmi založenými na Android SDK. Toto umožňuje vývojárom pristupovať k širokému rozsahu funkcií robota, vrátane senzorov, aktuátorov a vizuálnych či hlasových interakcií, čo robí Buddyho výkonnou platformou pre emocionálnu robotiku. Vývojové nástroje sú prístupné aj pre začiatočníkov, ktorí môžu využívať Java alebo iné programovacie jazyky v prostredí Android Studio na tvorbu aplikácií pre robota.
Takýmto spôsobom Buddy slúži nielen ako spoločník pre rôzne cieľové skupiny, ale aj ako významný nástroj najmä v oblastiach ako vzdelávanie a sociálna starostlivosť . Jeho prispôsobiteľnosť a široké spektrum použitia predstavujú prínos aj pre rôzne sektory služieb a ponúkajú nové možnosti pre integráciu robotiky do každodenného života.
🌟 Osvojili sme si svojho nového emočného robotického spoločníka #Buddy 😍!Vďaka podpore Nadácie Via Pribina, za ktorou stoja spoločnosti rýchlostnej cesty R1 Via Pribina, medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami, vrátane severného obchvatu Banskej Bystrice, môžeme Buddyho predstaviť širokej verejnosti.
🤖 Buddy kombinuje emocionálnu umelú inteligenciu a personalizované interakcie, čím poskytuje jedinečnú, efektívnu a ľahko použiteľnú podporu pre všetkých, ktorí ju potrebujú.
🎯 Naším cieľom je prostredníctvom #Buddy sprístupniť robotiku každému a zároveň podporovať kreativitu, vzdelávanie a vedecké poznanie.
🔍 Aktuálne testujeme, ako náš #robot využíva AI na zmeny v každodennom živote prostredníctvom interaktívneho učenia a porozumenia.
📚 Vytvárame ponuky programov s Buddy na prekonávanie bariér: využitie robotiky na zlepšenie emočného a sociálneho učenia vo vzdelávaní od materských škôl po stredné školy.
Na čo využijeme Buddyho?
🎓 Vzdelávanie s Buddy: Ideálny pre vzdelávacie účely, Buddy rozpoznáva QR kódy pre učebné aktivity o zvieratách, emóciách a ďalšie. Programovateľný na BuddyLab, Vittascience Scratch & Python!
📲 Telekomunikácia: Bezpečná a zábavná komunikácia s kýmkoľvek vďaka pokročilým telekomunikačným schopnostiam Buddy. Ideálny aj pre deti dlhodobo choré, #detivnemocniciaich.
🌐 Výskum a vývoj a SDK: Využijeme platformu pre výskum a vývoj so softvérovým vybavením so zdrojovým kódom (SDK), ktoré je otvorené pre všetkých, a preskúmame nekonečné možnosti Buddy.
💡 Pridajte sa k nám a objavte, ako môže Buddy zmeniť svet na lepšie miesto!
Po prečítaní štúdie o využití robotiky na podporu emočného a sociálneho učenia (ESL) v základnom a strednom vzdelávaní by som sa s vami rada podelila o päť hlavných postrehov:
#IntegraciaRobotiky: Robotika môže výrazne posilniť ESL kombináciou technických zručností a socio-emočného rozvoja.
#CelostnyPristup: Teórie ako konštruktivizmus a emočná inteligencia zdôrazňujú význam zážitkového učenia.
#VyvojUcebnychPlanov: Efektívne využitie robotiky si vyžaduje pevný návrh učebných plánov a školenie učiteľov.
#RiesenieProblemov: Etické výzvy a problémy s prístupom musia byť starostlivo zvládnuté.
#BuduceTrendy: Budúcnosť vzdelávania spočíva v prispôsobivých vzdelávacích prostrediach, ktoré podporuje pokročilá robotika.
Pre tých, ktorí majú záujem, môžete si prečítať celý článok: Prekonávanie bariér: Využitie robotiky na zlepšenie emočného a sociálneho učenia vo vzdelávaní: v celom povinnom vzdelávaní (od materských škôl) po vstup na vysokú školu alebo univerzitu.
#Vzdelavanie #BuduceZrucnosti #TechnickeZrucnosti #VedeckeZrucnosti #Robotika #ZakladneAStredneVzdelavanie
Podrobnejšie informácie a postrehy zo štúdie z International Journal of Science and Research Archive, ktorý sa zaoberá integráciou robotiky vo vzdelávaní s cieľom posilniť ESL.
Teoretické a pedagogické základy:
- Konštruktivizmus a sociálne učenie: Štúdia využíva teórie ako konštruktivizmus, ktorý naznačuje, že študenti si vedomosti konštruujú prostredníctvom interakcií, a teóriu sociálneho učenia, ktorá sa zameriava na učenie sa pozorovaním. Tieto teórie podporujú použitie robotiky na simuláciu reálnych interakcií a posilnenie sociálnych a emočných zručností prostredníctvom zážitkového učenia.
Integrácia do učebných plánov:
- Kurikulum a učiteľské školenie: Efektívne zapojenie robotiky do vzdelávania si vyžaduje pevné navrhnutie kurikula a dôkladné školenie učiteľov. Robotika by mala byť integrovaná do existujúcich vzdelávacích štruktúr s cieľom zabezpečiť, aby lekcie kombinovali technické zručnosti s výučbou sociálnej a emočnej inteligencie.
Rozvoj socio-emocionálnych zručností:
- Emocionálna inteligencia a sociálne zručnosti: Článok zdôrazňuje, že robotika môže pomôcť rozvíjať kľúčové sociálne zručnosti, ako sú empatia, komunikácia a spolupráca medzi študentmi, prostredníctvom spoločných projektov a interaktívnych aktivít.
Etické a prístupové výzvy:
- Etika a rovnosť prístupu: Štúdia poukazuje na potrebu etických smerníc pre používanie robotiky vo vzdelávaní, najmä v oblastiach súkromia a emocionálneho blaha študentov. Rovnako zdôrazňuje význam zabezpečenia rovnakého prístupu ku vzdelávacím technológiám pre všetkých študentov.
Budúce smerovania:
- Technologický pokrok a adaptívne učebné prostredia: Výskum naznačuje, že budúcnosť robotiky vo vzdelávaní by mohla zahŕňať pokročilejšie formy umelé inteligencie a prispôsobivé učebné platformy, ktoré by mohli ešte viac individualizovať učebné skúsenosti študentov podľa ich osobných emocionálnych a sociálnych potrieb.
Tento pohľad ponúka hlbšie porozumenie možnostiam, ako môže robotika transformovať vzdelávanie tým, že zlepšuje socio-emocionálne učenie a pripravuje študentov na výzvy 21. storočia s technologickými aj ľudskými zručnosťami.