🌟 Osvojili sme si svojho nového emočného robotického spoločníka #Buddy 😍!Vďaka podpore   Nadácie Via Pribina, za ktorou stoja spoločnosti rýchlostnej cesty R1 Via Pribina, medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami, vrátane severného obchvatu Banskej Bystrice,  môžeme Buddyho predstaviť širokej verejnosti.

 

 

🤖 Buddy kombinuje emocionálnu umelú inteligenciu a personalizované interakcie, čím poskytuje jedinečnú, efektívnu a ľahko použiteľnú podporu pre všetkých, ktorí ju potrebujú.

🎯 Naším cieľom je prostredníctvom #Buddy sprístupniť robotiku každému a zároveň podporovať kreativitu, vzdelávanie a vedecké poznanie.

🔍 Aktuálne testujeme, ako náš #robot využíva AI na zmeny v každodennom živote prostredníctvom interaktívneho učenia a porozumenia.

📚 Vytvárame ponuky programov s Buddy na prekonávanie bariér: využitie robotiky na zlepšenie emočného a sociálneho učenia vo vzdelávaní od materských škôl po stredné školy.

Na čo využijeme Buddyho?

🎓 Vzdelávanie s Buddy: Ideálny pre vzdelávacie účely, Buddy rozpoznáva QR kódy pre učebné aktivity o zvieratách, emóciách a ďalšie. Programovateľný na BuddyLab, Vittascience Scratch & Python!

📲 Telekomunikácia: Bezpečná a zábavná komunikácia s kýmkoľvek vďaka pokročilým telekomunikačným schopnostiam Buddy. Ideálny aj pre deti dlhodobo choré, #detivnemocniciaich.

🌐 Výskum a vývoj a SDK: Využijeme platformu pre výskum a vývoj so softvérovým vybavením so zdrojovým kódom (SDK), ktoré je otvorené pre všetkých, a preskúmame nekonečné možnosti Buddy.

💡 Pridajte sa k nám a objavte, ako môže Buddy zmeniť svet na lepšie miesto!

🤖 Po prečítaní štúdie o využití robotiky na podporu emočného a sociálneho učenia (ESL) v základnom a strednom vzdelávaní by som sa s vami rada podelila o päť hlavných postrehov:

🔹 #IntegraciaRobotiky: Robotika môže výrazne posilniť ESL kombináciou technických zručností a socio-emočného rozvoja.

🔹 #CelostnyPristup: Teórie ako konštruktivizmus a emočná inteligencia zdôrazňujú význam zážitkového učenia.

🔹 #VyvojUcebnychPlanov: Efektívne využitie robotiky si vyžaduje pevný návrh učebných plánov a školenie učiteľov.

🔹 #RiesenieProblemov: Etické výzvy a problémy s prístupom musia byť starostlivo zvládnuté.

🔹 #BuduceTrendy: Budúcnosť vzdelávania spočíva v prispôsobivých vzdelávacích prostrediach, ktoré podporuje pokročilá robotika.

📚 Pre tých, ktorí majú záujem, môžete si prečítať celý článok: Prekonávanie bariér: Využitie robotiky na zlepšenie emočného a sociálneho učenia vo vzdelávaní: v celom povinnom vzdelávaní (od materských škôl) po vstup na vysokú školu alebo univerzitu.

#Vzdelavanie #BuduceZrucnosti #TechnickeZrucnosti #VedeckeZrucnosti #Robotika #ZakladneAStredneVzdelavanie

Podrobnejšie informácie a postrehy zo štúdie z International Journal of Science and Research Archive, ktorý sa zaoberá integráciou robotiky vo vzdelávaní s cieľom posilniť ESL.

  1. Teoretické a pedagogické základy:

    • Konštruktivizmus a sociálne učenie: Štúdia využíva teórie ako konštruktivizmus, ktorý naznačuje, že študenti si vedomosti konštruujú prostredníctvom interakcií, a teóriu sociálneho učenia, ktorá sa zameriava na učenie sa pozorovaním. Tieto teórie podporujú použitie robotiky na simuláciu reálnych interakcií a posilnenie sociálnych a emočných zručností prostredníctvom zážitkového učenia.
  2. Integrácia do učebných plánov:

    • Kurikulum a učiteľské školenie: Efektívne zapojenie robotiky do vzdelávania si vyžaduje pevné navrhnutie kurikula a dôkladné školenie učiteľov. Robotika by mala byť integrovaná do existujúcich vzdelávacích štruktúr s cieľom zabezpečiť, aby lekcie kombinovali technické zručnosti s výučbou sociálnej a emočnej inteligencie.
  3. Rozvoj socio-emocionálnych zručností:

    • Emocionálna inteligencia a sociálne zručnosti: Článok zdôrazňuje, že robotika môže pomôcť rozvíjať kľúčové sociálne zručnosti, ako sú empatia, komunikácia a spolupráca medzi študentmi, prostredníctvom spoločných projektov a interaktívnych aktivít.
  4. Etické a prístupové výzvy:

    • Etika a rovnosť prístupu: Štúdia poukazuje na potrebu etických smerníc pre používanie robotiky vo vzdelávaní, najmä v oblastiach súkromia a emocionálneho blaha študentov. Rovnako zdôrazňuje význam zabezpečenia rovnakého prístupu ku vzdelávacím technológiám pre všetkých študentov.
  5. Budúce smerovania:

    • Technologický pokrok a adaptívne učebné prostredia: Výskum naznačuje, že budúcnosť robotiky vo vzdelávaní by mohla zahŕňať pokročilejšie formy umelé inteligencie a prispôsobivé učebné platformy, ktoré by mohli ešte viac individualizovať učebné skúsenosti študentov podľa ich osobných emocionálnych a sociálnych potrieb.

Tento pohľad ponúka hlbšie porozumenie možnostiam, ako môže robotika transformovať vzdelávanie tým, že zlepšuje socio-emocionálne učenie a pripravuje študentov na výzvy 21. storočia s technologickými aj ľudskými zručnosťami.